اخبار

سیستم ویژن چین و چروک روی چسب های حساس به فشار را تشخیص می دهد

ویژن سیستم

منتشر شده توسط شرکت روشمند صنعت نوین متخصص در حوزه اجرای پروژه اتوماسیون صنعتی

چسب های حساس به فشار (PSA) که به طور گسترده در تولید لوازم پزشکی استفاده می شود، چسب های غیر واکنشی هستند که هنگام اعمال فشار برای چسباندن چسب به سطح، یک پیوند ایجاد می کنند. در زمینه پزشکی، PSA ها اغلب برای مراقبت از زخم یا روش های ترمیم جراحی استفاده می شوند، بنابراین کیفیت مواد در درجه اول اهمیت قرار دارد.

یک تولید کننده PSA برای کاربردهای پزشکی به دلیل نقص های چین و چروک در خط تولید مبتنی بر وب خود که برای تولید لایه گاز مانند و غیر بافته شده محصول PSA استفاده می شود، با کاهش عملکرد مواجه شد. این PSA های بافته نشده بر روی پلاستیک سبک وزن PET و مواد پشتی کاغذی با اندازه حدود 28 اینچ ساخته می شوند. عرض 0.001-0.003 اینچ. ضخیم پس از پوشش چسب مواد پشتیبان، 0.001 اینچ >. به 0.003 اینچ مواد ضخیم، سفید و غیر بافته شده با حداکثر سرعت 180 فوت در دقیقه (fpm) روی قسمت پشتی لمینت می شوند.

در طول فرآیند لمینیت، مواد نبافته می توانند به طور دوره ای چین و چروک ایجاد کنند، که محصول را غیرقابل استفاده می کند. عیوب چین و چروک ایجاد شده در طول ساخت می تواند بسیار دشوار باشد که با چشم انسان دیده شود زیرا مواد گاز مانند و غیر بافته شده بسیار نازک (<0.001-in.) و شفاف است. هنگامی که این عیوب چین و چروک شناسایی و اصلاح نشوند، می توانند تا صدها فوت ادامه داشته باشند و در نتیجه مواد اولیه، نیروی کار و هزینه های سربار اعمال شده برای کار از بین برود.

حتی مهم‌تر از آن، اگر چین و چروک‌ها قبل از ارسال شناسایی و حذف نشوند، مشتریان محصول را رد می‌کنند یا بدتر از آن، مشتری و کاربر نهایی مرکز پزشکی ممکن است به اعتبار و برند آسیب ببینند.

سازنده قادر به شناسایی یک سیستم بینایی ماشین تجاری در دسترس برای این برنامه نبود، سازنده با یکپارچه ساز سیستم Vision Optronix تماس گرفت تا سیستمی را طراحی کند که می تواند عیوب چین و چروک را در طول ساخت شناسایی، محلی سازی و گزارش دهد. هدف از این سیستم بینایی جدید، هشدار دادن به اپراتورهای پوشش وب برای رفع سریع چین و چروک‌ها، علاوه بر علامت‌گذاری خودکار محل ایرادات چین و چروک و در عین حال اجتناب از تشخیص هر گونه ناهنجاری قابل قبول است.

یک فایل نقص چین و چروک به همراه تصاویر نقص ایجاد و ذخیره می شود. این فایل نقص برای بررسی های بعدی توسط مهندسان و اپراتورهای شکاف استفاده می شود که می توانند قبل از ارسال محصول، عیوب چین و چروک را همانطور که توسط سیستم بینایی مشخص شده است برطرف کنند.

توسعه و پیاده سازی سیستم

پنل کنترل سیستم تشخیص چین و چروک

پنل کنترل سیستم تشخیص چین و چروک

Vison Optronix این مشکل را در آزمایشگاه خود بررسی کرد تا بهترین ابزار را برای تصویربرداری از نقص چین و چروک ابداع کند. در حالی که اندازه نقص و سرعت فرآیند الزامات طراحی را برای دوربین و سیستم پردازش تصویر بالا می برد، آشکار شد که نیازهای نور یک جنبه کلیدی است که باید به آن توجه شود.

یک طراحی اولیه سیستم بینایی توسط Vision Optronix پس از بررسی عیوب چین و چروک و انجام یک بررسی سایت برای درک چگونگی طراحی اپتومکانیکی و جا دادن اجزای مختلف سیستم بینایی در فضای موجود پوشش وب که پوشش‌های تخصصی را اعمال می‌کند، ایجاد شد.

Vision Optronix همچنین نیاز به طراحی، ساخت، کدگذاری و آزمایش الگوریتم‌های الکترونیک، پردازش تصویر و بینایی کامپیوتری و همچنین رابط کاربری گرافیکی داشت تا به اپراتورها و مهندسان اجازه دهد تا سیستم را برای هر محصول با استفاده از دستور العمل‌ها راه‌اندازی کنند.

ایجاد کنتراست در این برنامه مخصوصاً برای مواد غیر بافته گاز مانند خالص (ضخامت کمتر از 0.001 اینچ) هنگامی که به PET سفید لمینت می شود، بسیار استرس زا بود. با کمک CPU Automation، Vision Optronix چراغ‌های CCS تجاری موجود را انتخاب کرد که به سیستم بینایی اجازه می‌دهد کنتراست کافی برای یافتن عیوب چین و چروک ایجاد کند.

سیستم Vision Optronix شامل ورودی‌ها و خروجی‌های دیجیتال برای کنترل و نظارت بر فرآیند، همراه با گزینه‌هایی برای ذخیره تصاویر نقص و گزارش است.

پس از توسعه دستور العمل های محصول برای سه محصول مشتری در آزمایشگاه، Vision Optronix سیستم را بیشتر در محل تنظیم کرد و در عین حال مهندسین مشتری را در مورد فرآیند طراحی دستور پخت آموزش داد. رابط کاربری همچنین به اپراتورها اجازه می دهد تا داده های کار را وارد کنند، دستور العمل ها را انتخاب کنند و پارامترهای دیگر مانند تصاویر، گزینه های ذخیره سازی، تنظیمات طبقه بندی کننده نقص و تنظیمات کنترل I/O را کنترل کنند.

به‌علاوه، تیم توانست راه‌اندازی خط را از یک رمزگذار فعال کند تا با استفاده از ضریب/تقسیم‌کننده داخلی، جذب خط را با وضوح نوری (پیکسل در وب) مطابقت دهد.

در نهایت، هزینه‌های طراحی و توسعه سیستم، و تغییرات جزئی در خط تولید برای تطبیق با سیستم دید جدید، به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ضررهای ناشی از یک ماده و هزینه‌های مرتبط بود. علاوه بر این، این سیستم ایمنی بیشتری را ارائه می‌کند و مسئولیت‌های اضافی اپراتور مانند زمان صرف شده در نزدیکی لمیناتور برای بررسی احتمال بروز هرگونه چین و چروک را از بین می‌برد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای سیستم ویژن در صنعت با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *