پرسش و پاسخ

3 پیش بینی برای ربات های صنعتی

ربات های صنعتی

.منتشر شده توسط شرکت روشمند صنعت نوین متخصص در حوزه اجرای پروژه اتوماسیون صنعتی

مارک سگورا، رئیس بخش رباتیک ABB، گفت: استفاده از ربات ها در صنعت در سال 2024 با تمرکز فزاینده بر نقش حیاتی هوش مصنوعی (Ai) مشخص خواهد شد. از ربات‌های متحرک و کوبات‌ها گرفته تا فعال کردن برنامه‌های روباتیک جدید در بخش‌های جدید و ایجاد فرصت‌های جدید برای افراد برای یادگیری و توسعه، این مرزهای جدید برای هوش مصنوعی، آینده رباتیک صنعتی را دوباره تعریف می‌کنند.»

برای روشن شدن موضوع، سگورا به سه درایور خاص برای سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر روباتیک اشاره کرد که می‌داند امسال اجرا می‌شوند، که می‌تواند بازتابی از توسعه برنامه‌ریزی‌شده ABB در بخش‌های جدیدی باشد که قبلاً توسط اتوماسیون روباتیک ارائه نشده بود.

سطوح جدید اتوماتیک سازی

به گفته Segura، افزایش سرعت در پیشرفت هوش مصنوعی، بازتعریف امکانات روباتیک صنعتی است. هوش مصنوعی همه چیز را از توانایی ربات ها در گرفتن، انتخاب و قرار دادن و همچنین توانایی آنها در نقشه برداری و حرکت در محیط های پویا افزایش می دهد. هوش مصنوعی سطوح بی‌سابقه‌ای از سرعت، دقت و توانایی حمل بار را به روبات‌ها می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا وظایف بیشتری را در تنظیماتی مانند کارخانه‌های انعطاف‌پذیر، انبارها، مراکز تدارکات و آزمایشگاه‌ها انجام دهند.

Segura گفت: ربات‌های متحرک مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند بخش‌هایی مانند تولید گسسته، لجستیک و آزمایشگاه‌ها را متحول کنند. به عنوان مثال، ربات‌های مجهز به فناوری جدید محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان بصری (Visual SLAM) ABB، دارای مهارت‌های نقشه‌برداری و ناوبری پیشرفته هستند و سطوح جدیدی از استقلال را اعطا می‌کنند، در حالی که زیرساخت‌های مورد نیاز نسل‌های قبلی ربات‌های هدایت‌شونده را بسیار کاهش می‌دهند. این راه را برای تغییر از خطوط تولید خطی به شبکه‌های پویا هموار می‌کند، کارایی قابل‌توجهی ایجاد می‌کند و وظایف کسل‌کننده‌تر، کثیف‌تر و خطرناک‌تری را برعهده می‌گیرد تا کارگران بتوانند مشاغل مفیدتری را انجام دهند.»

ربات ها وارد بخش های جدید می شوند

پتانسیل ارائه شده توسط رباتیک مجهز به هوش مصنوعی بر بخش هایی بسیار فراتر از تولید تأثیر می گذارد. در سال 2024، انتظار می‌رود این فناوری‌ها پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در صنعت مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی و همچنین خرده‌فروشی به همراه داشته باشند. یک نمونه دیگر صنعت ساخت و ساز است که در آن رباتیک های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند در افزایش بهره وری، افزایش ایمنی و شیوه های ساخت و ساز پایدار نقش داشته باشند و در عین حال باعث رشد شوند.

Segura گفت: «صنعت ساخت‌وساز نمونه‌ای عالی از بخش‌هایی است که در آن ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی با پرداختن به بسیاری از مسائل پیش روی صنعت امروز، از جمله کمبود کارگر، مسائل ایمنی و راکد بودن بهره‌وری، ارزش واقعی ایجاد می‌کنند.» توانایی هایی مانند تشخیص و تصمیم گیری پیشرفته ارائه شده توسط هوش مصنوعی، همراه با پیشرفت در روبات های مشارکتی، استقرار ایمن در کنار کارگران را امکان پذیر می کند. این پیشرفت‌ها همچنین ربات‌ها را قادر می‌سازد تا وظایف کلیدی مانند آجرکاری، مونتاژ مدولار و چاپ سه‌بعدی را با دقت و سرعت بیشتر انجام دهند و در عین حال با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مانند اختلاط بتن در محل، به ساخت و ساز پایدارتر کمک می‌کنند تا در فواصل دور با مونتاژ در محل نیاز به حمل و نقل مواد را کاهش دهند.”

فرصت های جدید برای آموزش و کار با روبات ها

پیشرفت‌هایی که در هوش مصنوعی و روباتیک ایجاد شده است به کاهش شکاف مهارت‌های اتوماسیون و دسترسی بیشتر روبات‌ها کمک می‌کند. به گفته Segura، با استفاده از هوش مصنوعی که برنامه‌نویسی را از طریق زبان اصلی و طبیعی آسان‌تر می‌کند، آموزش می‌تواند به جای آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی، بیشتر به سمت این که ربات‌ها چگونه می‌توانند به انسان‌ها کمک موثرتری کنند، سوق دهد. این انتقال ربات‌ها را قابل دسترس‌تر می‌کند و آن‌ها را به مخاطبان وسیع‌تری می‌رساند، و در عین حال به کاهش کمبود نیروی کار و مهارت‌ها کمک می‌کند و به فرصت‌های شغلی جدید منجر می‌شود.

او گفت: «کمبود افراد با مهارت‌های مورد نیاز برای برنامه‌نویسی و پشتیبانی از ربات‌ها مدت‌هاست که مانعی بر سر راه استفاده از اتوماسیون رباتیک، به‌ویژه در شرکت‌های تولیدی کوچک تا متوسط بوده است. ما شاهد غلبه بر این موضوع خواهیم بود زیرا پیشرفت‌های هوش مصنوعی مولد موانع اتوماسیون را کاهش می‌دهد و تمرکز آموزش را فراتر از برنامه‌نویسی گسترش می‌دهد. تحولات در برنامه نویسی زبان طبیعی با استفاده از هوش مصنوعی، که در آن کارگران می توانند به صورت شفاهی یک ربات را در انجام وظایف خود آموزش دهند، پویایی جدیدی در تعاملات انسان و ربات ایجاد خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ربات های صنعتی با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *